söndag, oktober 02, 2011

Helgen med stort H

Som jag har längtat efter denna helg. Fredagen avslutades med en trevlig middag tillsammans med kompis som jag inte har träffat på många år. Det var mycket trevligt, vi drack vin, åt gott o snackade i kapp många missade år. Vi hann ju givetvis inte snacka tillräckligt. Det gör väl aldrig vi tjejer....
Lördagen började med en låååång sovmorgon. Vågar inte berätta när vi vaknade. P var och trudiluttade på fredagskvällen och kom hem vid 01.00. Jag hade svårt att komma till ro men direkt när P kröp ner i sängen somnade jag som en klubbad säl och vaknade vid lunchtid dagen efter :) Sen skulle vi ta oss an att sätta upp världskartan i vinyl som jag har beställt från http://www.vinyldekor.se/vaeggdekor-vaeggtext.asp?artikelnr=MAP001  Jösses amalia vilket pill det var men det var värt allt skrapande o pillande. Resultatet blev kanon. Vi har klurat länge på vad vi vill ha på väggen i köket och kartan har funnits i tankarna sen i våras. Vi har kikat runt lite här och var men inte hittat något som vi hellre har velat ha. Alltså inget impulsköp vilket annars brukar ligga mig varmt om hjärtat :)



På kvällen blev det mysmiddag, hemmasnickrad tapas o cava.




 Idag har jag skjutsat P till Arlanda. Han har flugit till Schewiz för några dagars utbildning. Jag tog en lite shoppingrunda påväg hem. Det blev inte mycket inhandlat men en Påse Polly Rocks, Dregen edition fick jag med mig hem :) Nu har jag krupit upp i soffan med ett glas mjölk om mina pollysar, mumms. Det är bara en sak som saknas, min älskling.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar