söndag, april 01, 2012

Inget nytt, eller??


Precis som rubriken lyder kan man ju undra om jag har gått i ide, VARFÖR har det inte har dykt upp några uppdateringar den senaste tiden? Nja, det har hänt en hel del men jag har helt enkel inte kommit mig för att slå på datorn och skriva några inlägg. Jag ska anstränga mig mera och ifa blogga från mobbilutten.
Vad har vi haft för oss sen sist?
Det har flyttat in nya vitvaror i tvättstugan, tvättmaskin och torktumlare. Just nu tvättas det Coverse och jympa-dojor. Jag har aldrig tvättat min Converse tidigare men jag håller tummarna för att det ska funka. Jag är väldigt nöjd med maskinerna, tysta, energisnåla och massor med härliga finesser.





Förra helgen hade vi härligt vårväder i huvudstaden, dock lite blåsigt men under en filt på altanen var det riktigt mummigt. Det har öppnat en köttbutik bara ett stenkast ifrån oss. Jag är lite hooked på butiker som dessa. Det ger en härlig saluhallskänsla och att man handlar "raktöverdisk" gillar jag skarpt. På kvällen invigdes grillen och det smarriga köttet avnjöts med sallad, potatisklyftor och ett gott vin tillsammans med våra härliga grannar. På söndagen kom Ps föräldrar, bror och brorson hit på middag, nyss hemkomna från Japan. Ps bror med familj bor där under en 3år men är hemma på springbreak just nu. Lilla E är 2 år och 8 månader och en alldeles underbar liten kille. Han är så otroligt enkel att ha och göra med, leker själv, sjunger, berättar historier och blandar engelska, japanska och svenska, urgulligt. Det ska bli jätteskoj att få åka och hälsa på till hösten.







Jag har varit rätt trött den senast veckan. Mycket på jobbet, som vanlig, men har iaf lyckats klämma in två träningspass och vägning på VV. Nu har jag gått ner 5% av min vikt och det är jag nöjd med även om jag skulle kunna ansträngt mig lite till......
Igår var jag och två tjejkompisar på Mamas och Tapas på Söder. Tyvärr tycker jag varken att tapasen eller servicen var helt 100, medioker är ett bra sammanfattande ord. Däremot var det skoj att träffa Ann-Sofie och Veronica. Det blev en massa tjejsnack och skratt.

Just nu är P och jobbar på AIKs fotbollspremiär och jag ska vara hemma och pyssla. Tänkte gå ut på en promenad lite senare och inviga min nya Craft-jacka som Bergeruds Bettan tipsade om. Hon skickade även skidvarianten till mig i Påskpresent. Att ha vänner som Bettan borde alla ha. Vi delar det mesta, bokstavligen talat :), i både glädje och sorg. Den här helgen har vi mest delat glädje, fniss.
Fina, Fina du, JAG SAKNAR DIG!

Den här gör mig glá! Dansa Pausa, Panetoz.
Blir det här årets sommarplåga?


1 kommentar:

  1. Åhhh fina, fina du det är ömsesidigt det! Blir ju tårögd när jag läser hur fint du skriver om mig <3 !

    Och kan inte hålla med dig mer, det är nåt visst med nya vitvaror (gamla vi börjar bli va ;-) ?!), här väntar jag med spänning på att det ska flytta in en ny torktumlare då den gamla har dragit sin sista suck...

    Tusenmiljonerhundra (som Oscar uttrycker något som är väldigt mycket!) kramar!

    BFF

    SvaraRadera