söndag, november 11, 2012

Födelsedagspresent och "den sista måltiden"


Den här helgen är sista helgen innan beräknad nedkomst som vi har har något inbokat. Närmare bestämt min födelsedagspresent :), Dirty Dancing på China teatern. Vi åkte in till stan vid lunch och strosade runt en sväng, åt lunch o glass i Gallerian och inhandlade amningsbehå och linnen på Kappahl. Sen var det dags för musikal. Jag var tveksam till att musikalen skulle kunna matcha filmen. Filmen är en given favorit som jag ser både nu och då men musikalen var minst lika bra. Se den om ni kan!

Jag hade en känsla av att vi åt "den sist måltiden" igår :) Inte bokstavligen talat men mera som att vi för sista gången kan bege oss till stan och göra vad vi vill utan planering av barnvakt etc. Något vi på sätt och vis har längtat efter men nu blev det väldig konkret.
Middag åt vi på Strandhotell Nybrokajen, hummersoppa till förrätt och röding till varmrätt. Mannen åt råraka och entrecote. Super, Supergott. Efter en mycket lyckad dag drog vi oss hemåt och avslutade kvällen med "Så mycket bättre".
Tack för allt P! Älskar dig.


Foton har jag lånat fr http://www.radissonblu.se och
http://www.dirtydancingstockholm.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar