måndag, januari 07, 2013

Amning

Det där med amning är ett hett diskussionsämne som många tycker till om. Vår lilla tjej var väldigt tuttig när hon kom och ville äta redan efter några timmar. Tyvärr har amningen inte fungerat något vidare för oss, både Molly och jag var frustrerade och ledsna. Dessutom ökade inte lilla fröken i vikt riktigt som hon borde. Efter ca 3 veckor av blod, svett och tårar började vi att ge Molly ersättning och efter det är vi båda lyckligare, gladare och nöjda. Nu pumpar jag ur några gånger om dagen och sen ger vi ersättning resten. Som tur är har jag en förstående BVC-sköterska som stöttar oss. Jag upplever annars en amningshets utan dess like. Om jag hade kunnat amma hade jag gjort det. Punkt slut!



Vi använder Dr Brown och Tommee Tippee flaskor och är nöjda med båda. Molly har inga problem att ta någon av dem. Möjligtvis att Dr Brown flaskan läcker lite mera och är lite klurligare att diska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar