fredag, maj 18, 2012

Från 14e till 14e


Åh som kom fredagen, på riktigt. Det är inte dumt att få två extra dagars ledigt denna vecka. Jag gick upp vid 8.20 för att uträtta några ärenden på förmiddagen... När jag kom hem städade jag bilen och sen gick luften ur och jag somnade på soffan. Mmmmm, balsam för en trött M. Nu har vi precis ätit middag och P viker tvätt och bygger ett stort berg som ska manglas under helgen. Det kanske får bli mitt lördagsnöje, jeeeyj.






Från 14e till 14e

Här kommer en kort sammanfattning av veckorna som gått.

  • På jobbet inget nytt. Säger inget mer så har jag i princip inget sagt ;)
  • Fre-Sön v 16 var vi i Linköping. På fredagen blev det snabb-besök hos sköna-Helena för att spana in hennes nya lya. Betyget fr oss blir MVG, förutom den brummande väggen men den tror jag att de har fått bukt med vi det här laget. Vi tror båda att H kommer trivas på Snickis. Efter att ha kramat adjö till Helena och Anna, som dök upp mycket lämpligt, bar det av till Tobbe o Ann. Vi hade några riktigt roliga dagar tillsammans med tema fest. På lördagen var det konsert m damkören Linnea och tillhörande partaj och på sön planering av en STOR, alldeles underbar tillställning för T o A i sommar.
  • Helgen v 17 hade vi familjen Tess på besök. Solen lyste och vi packade picnic-väskan och drog till Gulsippans parklek och lekte av lilla Alva lite bus. Hon är så go den lilla tösen. Vi fick två dagar med bus och även lite "vuxentid" m Alvas mamma o pappa. Saknar er alla 3! Passade även på att fira svärfars födelsedag och fixilera lite i trädgården under Valborgsmässohelgen.
  • Den 4 Maj var vi och såg Jesus Christ Superstar tillsammans med min bror med fru och våra goda grannar. Före konserten åt vi smarrig tapas på La Cucaracha på Bondegatan. Kan varmt rekommenderas. Musikalen var bra men ganska tung och mörk. Mitt betyg blir G. Tyvärr var jag mer imponerad än så.



  • Förra helgen var det girls-weekend i huvudstaden. Majs, Ems, Tess och så lilla jag... Vi hade några riktigt tjejiga dagar tillsammans utan måsten, män och barn med bara sånt som tjejer vill göra, shoppa, relaxa, fika, äta och dricka gott. Jag hoppas verkligen att vi har gjort detta till en tradition. Det är verkligen härligt att få kvalitetstid tillsammans med 3 av de bästa tjejerna i en annars hektisk vardag. SAKNAR ER FLICKER!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar