torsdag, februari 21, 2013

Var är våren?

Ja, vad jag längtar till barmark, sol, gräs och snödroppar. Jag är riktigt trött på kyla och snö, morr. Inte minst för att det är jobbigt att dra vagnen på is och modd.

I måndags var vi på babyrytmik igen och M tycker att det är jätteskoj. De flesta barnen är äldre än M men det är två små knottisar till :) Jag tycker att det är jättetrevligt att få träffa mammor och barn som bor i närheten av oss.

Det är en sång vi sjunger vi på Babyrytmiken som har fastnat på min hjärna och M gillar den skarp:
En krona, två kronor, tre kronor fyra.
Många saker man vill ha är alldeles för dyra.
Men lite fingerspring de kostar ingenting
NEJ, lite fingerspring de kostar ingenting!

När man sjunger fingerspring killar man bebisen på magen :)

Igår var det föräldraträff på BVC igen och vi var 13 mammor och 1 pappa :). Rekord. Alla barn är i samma ålder, skiljer bara någon månad på dom. Jag tror dock att Molly är yngst och tillsammans med Adele de enda flickorna. Igår pratade vi om mat. Herregud vilken djungel, smaksensationer hit och gröt dit, smakportioner, puréer och inte ge välling före 6 månader. Får nog läsa på lite mera innan det är dags att ge M lite "smaksensationer".
På kvällen var det syjunta hos mig. Jag har inte sett tjejerna sen oktober så det var en efterlängtad junta. Molly fick paket, hon är så bortskämd :). En jättefin mössa och två mysiga pyjamasar. Tack snälla nu. Jag bjöd på lasagne och prinsessbakelser. M ville oxå var med på juntan och ville inte alls sova när pappa P skulle lägga henne <3

Idag har M och jag en hemmadag. Vi myser och tar hand om måsten. Nu ligger M och sover i vagnsinsatsen i hallen. Hon var inte sugen på att sova i vagnen när vi var ute på promenad eller stilla på altanen men inne i insatsen funkar prima. Knasboll! Min älskade lilla knäppis.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar