måndag, mars 11, 2013

Dagens lunch

Efter en vecka med lchf-mat känns det bättre och enklare än förväntat. Jag var lite tveksam innan vi körde igång för att P och jag provade GI för några år sedan och det fungerade inte alls för mig. Jag fick jättestora problem med magen. Nu äter jag tre mål mat om dagen, frukost, lunch och middag. Klarar mig oftast utan mellis.

Dagens måltider:
Frukost: 2 ägg med majonäs, kaffe, ca 1 dl turkisk yoghurt m lite proviva.
Lunch: kyckling tillagad i lergryta, färsk kokt broccoli, tomat, gurka buljong fr kycklingen m lite fet crème fraîche.
Middag: Omelett med ost och skinka.

Idag när jag vägde mig visade vågen på -1,5 kilo jämfört med förra tisdagen :)
Jag har bestämt mig för att invägning sker på måndagar och att jag ska mäta mag/arm/byst och låromfång ikväll.

Jag ska också sätta upp nya veckomål för mina promenader med hjälp av RunKeeper. Tyvärr har jag dragit på mig en rejäl förkylning vilket innebär att jag måste ligga lågt med motionerandet just nu. TRIST!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar