måndag, november 25, 2013

Full fart framåt


Ja, det är verkligen full fart just nu. Mycket att fixa med här hemma, P sjunger a lot (kören ska sjunga på Nobelfesten), jag försöker få till träning några ggr i veckan, Molly har haft snormonstret på besök i några dagar. Molly går nu. Hon väljer hellre att gå än att krypa. Duktig liten tjeja vi har <3
Ja, vi är en helt vanlig småbarnsfamilj. Eller vanlig och vanlig ;) 






Jag har kört LCHF nu i snart en månad och mår prima, vågen visar sakterligen mindre och kroppen minskar i omfång. Jag har inte mått så här bra kroppsligt på ett år. Mindre ledvärk, magen är lugnare, sockersuget är nästan borta och jag känner mig aldrig jättehungrig. Lagom helt enkelt! LCHF is da shit. Och det absolut bästa -All mat är j--drans god! 



Förra helgen hade vi besök från lkpg. Min fina vän T och hennes goa lilla familj. Det var fullt ös från fre eftm till sön fmd men det var ändå under kontroll. Barnen lekte fint tillsammans och Molly gillar båda barnen skarpt. Vi hann med en massa lek, bus, god mat från Slaktaren, "skvallra" lite om ditt och datt, lite shopping och en massa mer. Saknar er familjen B-M. Tack så mycket för de fina presenterna som Molly fick! <3 




I helgen har vi bakat till Mollys födelsedag. Det blev bullar, chokladbollar och saffransbiskoti. Vi kommer även köpa tårta från ICA här i Viksjö. Den brukar alltid vara väldigt god. 



Jag gjorde även en chokladkladdkaka m pepparkakskrydda som vi bjöd farmor och farfar på i söndags. Den var supergod. Jag kommer garanterat göra den igen. Receptet hittade jag på Femme.  

http://www.femme.se/jennysmatblogg/2013/11/16/pepparkakskladdkaka/

Kunde inte låta bli att tjuvstarta med lite julfeeling i baket till helgen. 

Nu ska vi strax åka till centrum och uträtta några ärenden. Men först måste lillfis vakna :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar