torsdag, december 25, 2014

Julafton & Juldagen



Vi har haft en mysig och lugn julafton. Känns som att vi har haft den lugnaste helgen på länge. Farmor o farfar kom vid två. Då fikade vi och tittade på Kalle Anka. Molly satt klistrad framför tv:n i ca 45 min sen tröttnade hon. Efter det åt vi JULMAT. I år hade vi fått till allt på julbordet och dessutom lagom mycket av allt. 
Till slut var det dags att öppna alla klappar under granen. Molly var eld o lågor och fullt engagerad i båda att dela ut julklappar och öppna. Hon somnade gott medan jag körde hem farmor och farfar. När jag kom hem fick jag sopa av gången då vi faktiskt fått snö på kvällskvisten. En lyckad och lugn julafton. Precis vad vi behövde. 







Idag har vi haft mysdag, hela familjen. Molly sov till klockan nio. Då hörde vi små tassande steg som ute i hallen. Sen åt vi Patriks jättegoda gröt m skinkmackan. Patrik lyckades få gröten extra god i år. Jag var tveksam eftersom grötriset var slut på ICA och vi fick använda Saltåkvarns risottoris. Detta var efter tips från personalen på ICA och kan varmt rekommenderas. Resten av dagen har bestått av lek med Molly och hennes julklappar och så en låååååång vila på eftm. Mumma för en gravid småbarnsmamma. 








                   God fortsättning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar