onsdag, januari 11, 2012

Nya tag

Jag känner mig väldigt omotiverad på jobbet just nu. Det borde egentligen vara tvärtom med nytt år och nya möjligheter. Det är mycket som är oklart och vi har fortsatt svårt att samarbeta i gruppen och vissa bidra mer eller mindre till detta. Något som förvånar mig mycket och har gjort sen jag började på gruppen är att många tänker JAG, JAG, JAG i alla lägen, JAG vill inte göra mer en någon annan, JAG tänker inte göra si om inte du går så. JAG tycker att vi måste se våra arbetsuppgifter, alla gör mer eller mindre samma sak, som ett gemensamt mål att uppnå men så tänker inte alla och det tycks inte hjälpa hur många tusen ledningen lägger ut på kommunikations-coacher........

SKÖNT nu har jag använt bloggen som klagomur. Känns redan lite bättre :)

NYA TAG = Viktväktarna (VV)
Nu har jag tagit upp kampen mot extrakilona som jag samlat på mig sen jag flyttade till Sthlm o blev sambo, hmrrr. Jag har testat VV förut och det har fungerat bra så nu ger jag det en chans till. Målet är en klänning som jag hade på bröllop 2007, ca 20 kilo sen.......
Får se när jag kommer dit. Första delmålet är att gå ner 10% av min vikt och det bör jag klara av till sommaren. HEJA HEJA.


2 kommentarer:

  1. Så intressant det du skriver angående jobbet. Jag har själv funderat på det mycket. Jag tror att det i grund och botten handlar om att människor inte vill ta ett eget ansvar, de förväntar sig att ledningen ska göra det. Jag tror att om var och en lyfter på huvudet och ser helheten (hela företaget) och tar ett eget ansvar vad gäller företagets vision, mission och mål. Intressant skulle vara att ställa frågor till personalen om vad just den enskilda individen kan göra för att påverka företagets mål. Lägga om fokus helt enkelt...

    Det blev ett långt inlägg =) Hoppas allt är bra med er annars. Lycka till med VV, det kommer du klara galant!

    Kram

    SvaraRadera
  2. VV rockar! :-) :-) :-) Jag kommer nog aldrig klara mig utan dem ;-) !

    KRAM

    SvaraRadera