söndag, augusti 12, 2012

Fixing


Little gurks and little carrots från våra odlingslådor. Garanterat närproducerat endast 10 steg från vår altan. Yjummie, Yjummie.




I lördags kvistade jag iväg till frisören och gjorde ett rejält klipp. Jag har funderat på att klippa en page länge men innan semestern bestämde jag mig för att vänta till efter bröllopet så jag hade tillräckligt med hår för att få till en rejäl knut i nacken. Men igår rök svallet och jag är riktigt nöjd, krävs en del styling för att "få till det" men det kan jag stå ut med.





Vi har börjat boa inför lilla-frökens nedkomst. En del grejer har inhandlats, bla klänningen ovan som jag traderade hem för endast 14 kr. Man kan minst sagt säga att vi traderiander har olika uppfattning om vad "använd ett fåtal gånger, ren och fräsch" innebär........
Efter två mindre lyckade köp där en mammakjol och klänningen ovan hade fläckar som ej nämns i annonserna, försvann dock efter fläckkuckelimuck-insatser från mig, har jag blivit restriktivare med mitt shoppande på tradera.




Idag har vi storstädat här hemma och efter ett bra tips från grannen hur man enkelt bonar golven gjorde P även detta. Med ett strålande resultat. Nu ska snart lagas kycklig-korvstroganoff och sen får vi se om vi orkar mangla lite.....




Grattis Sverige till OS-silvret i handboll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar