tisdag, augusti 07, 2012

Sommar, Sommar, Sommar


Vi har haft en super härlig sommar även om vädergudarna inte alltid har varit på vår sida. Det känns som att sommaren har varit precis som vintern och våren 2012, så där. Ej varmt och soligt som en sommar ska vara. Iofs kanske jag som preggo inte ska klaga. En het och kvalmig sommar kanske hade varit olidlig. VAD VET JAG?

Midsommar firade vi tillsammans med goda vänner ute på Ekerö. Detta blev 3e året i rad som vi firade hos Christian, Linda och Malte tillsammans med Staffan, Sofia, Jill och Rocky. Det är riktigt skoj att vi alla tre familjer ska ha bebisar till hösten, med 2 månaders mellanrum. Nästa midsommar kommer vi att var 12 personer vid sill-lunchen istället för 9 personer. Känns overkligt men ska bli väldigt spännande.

Vi fick också "äntligen" besök av Bergeruds Bettan med familj.Eftersom vi har ett par hundra mil mellan oss, känns iaf så ibland, blir det tyvärr inte så ofta vi ses men det var som alltid härligt att få rå om varandra i några dagar. Kanske ses vi snart igen eftersom jag har hört ryktas om att Bettan ska springa tjemilen. Duktigt som attan. Just nu känns det väldigt far away för min del........
Jag lovar att heja på från vägkanten om du kommer Bettan.

Vi passade även på att springa av barnen lite energi hos Mulle Meck i Solna och det kan varmt rekommenderas. Stort, fräscht, pedagogiskt och dessutom GRATIS!







Som ni ser så har även Zlatan smugit sig in på ett litet hörn :) Jag har varit och sett min första fotbollslandskamp. Kan inte säga vad det är med Zlatan men jag kan inte annat en att imponeras av den mannen. Han trollar med bollen som ingen annan kan. 


"Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan. Who’s da man, Zlatan!"






10 dagar i paradiset, underbara ö, GOTLAND.

Jag älskar doften av tång o hav. Bara att få känna sanden mellan tårna och vinden i håret gör mig harmonisk. Jag älskar Gotland. Jag har delat många fina stunder med vänner och familj här, oförglömliga minnen som alltid kommer att finnas i mitt hjärta. I år tillbringade vi 10 dagar i sparadiset, alldeles för lite, men eftersom vi endast hade 3veckors semester fick vi nöja oss så. I våras planerade vi för 3 veckors sommarsemester och 2 veckors semester i höst för att åka och hälsa på Ps bror med familj i Japan. Nu blir det ingen Japanresa i höst eftersom lill-snörpan kan dyka upp lite när som helst. Hon får helt enkelt följa med till våren istället.

Nu i helgen gifte sig Tobbe och Ann i Medevi Brunn. P var bestman och toastmaster och jag toastmadame vilket innebär att vi  har haft fullt upp. Dagarna innan satt vi och försökte snickra ihop tal, körschema, roligheter på en relativt kort middagssittning. Vi fick till det med nöd och näppe, puuust. 2 tal inkom i sista minuten och höll på att spräcka hela schemat. Speciellt eftersom talarna hade fått 3 minuter var men snittade på 12 minuter per person.........

Bruden var strålande vacker och Brudgummen ståtlig till tusen. En fantastiskt bröllop med tillhörande fest på vackra Medevi Brunn. 

Tack Tobbe och Ann för att vi fick dela den här underbara dagen tillsammans med er. 
Det var en ära.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar