söndag, augusti 26, 2012

Swisch


Veckorna bara springer iväg och jag är fortfarande ingen hejare på kontinueliga blogginlägg, hmrrr.

Det har varit fullt upp sen sist, födelsedag, jobb, allt som måste göras hemma, syjunta och Yoga.
Min födelsedag var en bra och mindre bra dag. Det började med sång och presenter på sängen, mys sen när jag skulle klä på mig sa det pang i ryggen och resten av dagen gick jag som "lutande tornet i Pisa" trots ryggen tog vi en tur till Fjärilshuset för lunch och sen åkte vi till Kista för lite shopping, middag på O´learys och bio. Tack för alla födelsedagshälsningar! det värmer i hjärtat.

Jag har börjat på gravidYoga på tisdagar. Jag känner att det är alldeles lagom träning för mig som inte har ansträngt mig så mycket mera än promenader de senaste månaderna.... Vi kommer träffas under 7 tisdagar framöver och kursen fokuserar mycket på andning och avslappning inför kommande förlossning. Måste erkänna att jag har börjat fundera och oroa mig en del inför förlossningen. Största oron är just att inte vet hur det kommer att vara. Jag är en grubblare och just det kan göra att jag spänner mig och oroar mig för sådant som jag inte har koll på eller vet hur det kommer att bli. Att läsa böcker ger mig ett visst lugnt samt att jag tror att föräldrautbildningen kommer att ge mig mera kunskap och lugn.

I tisdags var P och jag hos barnmorskan. Måste bara säga att jag tror att vi har världen bästa barnmorska, Fredrika. Hon är som gjord för sitt yrke, varm, förstående, positiv och välkomnande. Allt var bara bra. Jag har inte gått upp så mycket, 3-4 kilo, inget socker i urinen, maggen var normal och lill-tjejens hjärta slog som det skulle. Om fyra veckor är det dags igen. Det ska bli spännande att se hur allt utvecklar sig.

Den här veckan har jag börjat känna mig väldigt gravid. Nu har jag en rejäl mage och diverse krämpor gör sig påminda. Tror att det är fogarna och ligamenten som spökar. Det trycker på och ömmar i nedre delen av magen när jag går och ibland när jag sitter. Tycker även att det ömmar i underlivet om jag går mycket och på kvällarna. Förhoppningsvis är det bara en fas just nu pga att det växer mycket. Värst just nu är "tarmproblemen" men det behöver vi inte gå in närmare på. Om någon har tips gällande detta tar jag tacksamt emot dessa ;)
 



Nu ska jag ta tag i söndagen. P har varit i lkpg hela helgen och jag var iväg och shoppade igår. Blev inte så mycket shoppat dock, finns inte så mycket roligt till preggosar :( men jag köpte tyg till ett babynest. Jag får se om jag påbörjar det idag. Har lite annat som står högre upp på "attgöralistan".
Seee you! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar