onsdag, januari 08, 2014

Blandade känslor



Imorgon smäller det. Jag börjar jobba! Det är med blandade känslor som jag sätter mig på bussen till Tegeluddsvägen imorgon. Jag har varit hemma över ett år nu och är rätt mätt på "hemmalivet" men jag kommer sakna Molly så in i den. P kommer att vara föräldraledig till september då Molly ska skolas in på förskolan. Dom kommer ha det superskoj tillsammans så jag vet ju att det inte går någon nöd på lillstrumpan. Jag har längtat efter att få "komma iväg" och inte bara vara mamma hela dagarna. De senaste månaderna har varit väldigt roliga med Mollys utveckling men jag är less på att tvätta, plocka, vattna blommor, vika tvätt, damma och det andra vardagliga. Nu kommer jag dessutom anta gamla, nya utmaningar på jobbet och det känns motiverande och inspirerande. Jag ska jobba med avtalspensioner igen. Återkommer imorgon med en rapport hur första dagen har varit. Känns lite pirrigt faktiskt :) 






Stolt liten tjej som klättrade upp i fåtöljen alldeles själv två ggr och dessutom tog sig ner med fötterna först dessutom. Duktig tjeja! 






På eftermiddagen tog vi årets första cykeltur och Molly gjorde av med lite energi i lekparken. 







Måste visa er mina fina tofflor från Hemtex som jag fick i julklapp av P. Älskar dom. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar