måndag, mars 30, 2015

Nu är vår lilla prins här





Lördagen den 21 Mars kl 19.57 föddes vår son, Elliott. Han var 52 cm lång och vägde 3730 gram. När allt väl satte fart gick det väldigt snabbt. Jag var väldigt svag efter förlossningen men efter lite dropp under natten mådde jag bra igen och vi fick åka hem på söndags eftermiddag. Det blev ett kärleksfullt möte mellan storasyster och lillebror. Hon är stolt som en tupp och hjälper gärna till med matningen o att ge honom napp och "nattis". Däremot är det lite svårt att dela med sig av leksaker och mamma och pappa. Inte det minsta konstigt. 
Annars tycker jag att allting fungerar över förväntan. Jag mår fysiskt bättre efter den här förlossningen, vi får sova ok, amningen fungerar inte så jag pumpar ur och kompletterar m ersättning men jag var förberedd på att det kunde bli så och det känns helt ok. 

Jag vill skicka ett varmt tack till alla som redan nu välkomnat Elliott till världen genom telefonsamtal, sms, presenter, kort etc. Ett särskilt stort TACK till våra underbara grannar som varit hemma hos oss och fixat med "välkommen hem" banderoll, paket, ballong och blommor medan vi var på BB-Stockholm. Ni är underbara <3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar